Orice afacere cât de mică are nevoie de vizibilitate. Căci dacă nimeni nu știe despre ce produci, nimeni nu va cumpăra. Și unde-i afacerea?
De ce marile firme continuă să investească în mesaje de marketing?
Pentru că dacă nu-i obligă concurența îi obligă fenomenul numit uitare.
Dar dacă tu micule antreprenor nu stăpânești magia cuvintelor, nu intra în panică.
Vrei să-ți sporești veniturile?
Apelează la un copywriter. Prin cuvintele magice scrise îți aduce cumpărătorii în ograda ta.
De ce scriu?
Mereu am visat să fiu scriitoare.
Dar m-am gândit că singura modalitate de a face asta, era să scriu și să tipăresc un roman. Sabotorii interni m-au ținut departe de visul meu.
Dar într-o zi am descoperit cuvântul copywriter.
Și-am hotărât să dezvolt abilitățile și cunoștințele în chestiuni legate de scris.
Am cumpărat multe cărți, am cercetat mai multe site-uri web și am ascultat o serie de canale YouTube referitoare la copywriting.
Este o lume fascinantă în care informațiile sunt diverse, unele greu de înțeles. Am căpătat curaj să dau glas poveștilor mele.
Un text bine scris are puterea de a schimba lumea, fie că este citit în mai puțin de un minut, fie că este de peste 100 de pagini.
Un copywriter va studia afacerea ta, va căuta acul în carul cu fân, va pune întrebări care uneori par stânjenitoare.
Va citi toate recenziile scrise de clienți ca să găsească filonul de aur pentru promovarea ta.
Va contura imaginea clientului ideal numit Avatar.
Diversitatea platformelor pe care scriem ne obligă să fim la curent cu noutățile apărute. Telefonul este biroul nostru. Trasmitem mail, realizăm filmulețe pentru tiktok, răspundem la mesaje.
Știu că e nevoie să învățăm mereu.
De aceea ori de câte ori am posibilitatea să ascult un curs sau să vizionez un webinar, îmi fac loc în agendă.
Câteva zile în fiecare seară de la ora 19, timp de 90 minute m-am conectat cu cei care folosesc puterea cuvintelor dar și avantajele oferite de tehnologie.
Recomand o astfel de „emisiune” atât celor care încep în domeniu, cât și celor care au experiență, dar doresc să-și perfecționeze meseria.
Îi spun emisiune pentru că este ca o prezentare la TV. Tot în fața unui ecran stăm.
Avantajul este că întrebările participanților apar pe ecran în timp real, și putem interacționa între noi sau cu persoana care ține acea „emisiune” care poartă numele de webinar, workshop, atelier.
Recomand și antreprenorilor care înțeleg necesitatea de a fi din ce în ce mai vizibili.
Vor înțelege de ce insistăm să folosim în textele noastre expresii pozitive.
În cursa asta eu am plătit cu timpul meu. Pe care îl voi preschimba în bani.
Dar nu asta facem toți?
Plătim cu timp pentru bani și cu bani pentru timp.
Am multe roluri: fiică, soră, soție, mamă, mătușă, verișoară....
Aș fi vrut să fiu profesoară, dar viața m-a dus către o facultate cu profil tehnic. Nu știu dacă era în firea mea partea pragmatică; poate liceul industrial, mai apoi facultatea de electrotehnică m-au determinat să fiu o persoană practică. Mânuiesc cu ușurintă o bormașină electrică, o motosapă, repar instalația sanitară, dar cel mai mult îmi place să mânuiesc stiloul.
Îmi plac cuvintele. Sunt fascinată de puterea lor. Cu un cuvânt poți mângâia sau lovi.
Eu sunt Gabriela Marinescu