Obrazul subțire cu cheltuială se ține!
În vremea comunismului în centrul orașului Craiova erau câteva centre de înfrumusețare. Unul foarte căutat se numea Lido, era amplasat în apropierea Muzeului de Artă, la câțiva pași de magazinul universal. Programările se făceau cu mult timp înainte, profesoare, doctorițe, soțiile înalților demnitari semnau săptămânal condica, la parter unde era frizeria manichiura și pedichiura, sau la etaj pentru cosmetică. Mama soacră mergea la o anumită coafeză nemțoaică. „Cum să nu-ți faci părul? Cu capul ieși în lume!”
Nu am cunoscut-o pe coafeză, dar vorbele ei le repetăm des în familie ori de câte ori își face cineva o schimbare la podoaba capilară.
Eu nu prea am frecventat saloanele, nu știu cum s-a făcut, dar de câteva ori am avut câteva experiențe nu prea reușite. Mama ne-a îndemnat pe mine și sora mea, să învățăm să ne tundem singure (la breton eram „specialistă”, niciodată nu reușeam 2 tăieturi identice), să ne vopsim acasă, să folosim ceara pentru epilat și forfecuța pentru pielițe.
Nu zic că eu acasă am avut un succes răsunător, dar măcar nu am plâns prea mult după bani. Spuneam mereu că aveam părul atât de rar că un pilot bun putea întoarce avionul între două fire de păr ridicate perpendicular pe cap.
Am scris asta și într-un comentariu la un articol unde autoarea vorbea despre un șampon de la Ziaja România care i-a potolit buclele nărăvașe. Ea era încântată că în sfârșit a găsit o gamă de produse care să-i potolească crețul năstrușnic, eu nu știam cum să fac să aduc un plus de volum celor câteva fire de păr rătăcite pe scalpul meu. Marea dilemă a vieții mele: de ce să lipești de cap o minunăție de păr!
Genetica umană are încă mistere de elucidat
Fiica mea se pare că a moștenit-o direct pe mama soacră nu pe mine. Dacă ar fi după ea ar lua toate saloanele la rând. Păr, unghii, cosmetica tenului sau îmbunătățirea aspectului pielii, pentru fiecare centimetru ar găsi câte ceva de făcut. Când mai fluieră vântul prin buzunare își îndreaptă atenția spre produsele cosmetice necesare pe care le poate cumpăra și folosi acasă. E la curent cu tot ce apare nou pe piață, se informează despre firmele producătoare, unde au fabrici, cum testează produsele.
Știa că brandul Ziaja a fost fondat în 1989 de farmaciștii Zenon și Aleksandra Ziaja și că este cel mai mare producător de cosmetice din Polonia. Că firma respectă standardele ISO 9001:2008 și GMP, nu a impresionat-o atât de mult pe fiică cum a impactat-o informația că nu testează materia primă pe animăluțe. Prin influencerii pe care-i urmărește a descoperit că produsele se comercializează în Europa, Asia si America.
Lecția
Într-o zi priveam de la distanță coșul de gunoi din care se ivea capacul unui șampon abia achiziționat. Am chemat fiica la ședință, să-mi explice de ce-mi aruncă banii pe fereastră, adică la ghenă.
În final făcând rezumatul discuției am ajuns la concluzia că certată am fost eu. Cu degetetul arătător îndreptat spre părul meu, silabisea accentuând cuvintele.
— Tu de duci la supermarket și te plimbi așa cu unghiuța pe raft în dreptul prețurilor. Unde este cel mai mic pe ăla îl iei. Greșit! Întâi stabilești ce tip de păr ai. Ce tip de ten ai! Apoi citești ingredientele conținute.
— În apărarea mea să știi că mă uit să scrie pe ambalaj șampon universal.
— Greșit! De la o anumită vârstă ca să nu spun când îmbătrânești că te superi și-mi tai răsfățurile, e nevoie de mai multă atenție în cumpărarea produselor cosmetice.
Mă ia de mână și mă duce la baie:
— Uite noi avem noua gamă Coconut & Orange Vibes de la Ziaja. Vezi să nu le încurci, acesta-i șamponul, uite scrie pe el că-i VEGAN+ 94% ingrediente naturale. Simți mirosul de cocos? Ce-am vorbit noi? Coconut în toate! Apoi la fel ambalat este și gelul de duș. Aplici pe pielea umedă și freci ușor până se face spumă. Efectul relaxant este asigurat de mirosul de portocală. Dar n-am terminat cu părul. După limpezire aplici balsamul, este ambalat acum ca o pastă de dinți, scoți prin presare o cantitate mică, aplici pe lungimea firului de păr, lași 3-5 minute, apoi clătești cu apă din belșug.
— Tu crezi că intru în cadă cu ochelarii pe nas? Cum să fac diferența între cele două în aburul pe care-l pregătesc pentru răsfățul meu?
— Ești creativă, găsești tu o soluție!
Am găsit:
— În timpul ăsta nu stai degeaba. Iei cutiuța asta rotundă pe care scrie BODY SCRUB &MOUSSE 2 în 1. Pentru asta nu ai nevoie de ochelari. Doar desfaci capacul și mirosul delicat, dar suficient de puternic, trece spre creier și prin cornetele tale înfundate. Faci degetele căuș, iei puțină cremă și aplici pe tot corpul. Poți să dai și pe față. Particulele de nisip sunt fine și nu zgârâie pielea delicată a tenului. Știi, faci cum făceai astă vară cu nămolul terapeutic. Numai că acum lași în urma ta un miros apetisant de portocale, nu puțișenia aia, de n-am scos mirosul de sulf din așternut nici după 3 spălări. Nu comenta că ești singura din familie căreia îi place mirosul ăla!
După baie aplici pe față crema din ambalajul verde. Nu mai scrie și pe ăsta că ții crema în cameră, nu la baie. Pui puțin pe buricul degetului și masezi ușor.
— A ce bine, am auzit că masarea zilnică în jurul ochilor mai reduce din edemele pleoapelor. Să știi că încerc. Alunecă bine și miroase la fel de frumos ca restul ingredientelor folosite. Îmi place, o pun direct pe noptieră. Cu ce continuăm?
— Face toner. Este sub formă de spray. Eu am folosit este revigorant. Chiar merge într-o zi obositoare. Dar te duci tu frumos și-ți cumperi altă sticluță că pe asta de-ai primit-o cadou de la Ziaja România o păstrez eu. Găsești la DM, am văzut eu pe raft, în farmacii sau comanzi online. A, să nu uit. Vezi că păstrez tot eu balsamul pentru buze. Este exact ce-mi trebuie, cremos și hrănitor numai bun pentru buzele mele crăpate. Îți dau doar să încerci. Și dacă tot cumperi să iei câte 2 bucăți din fiecare. Că eu le termin repede.
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2024
Proba 4. Personalitatea TA, personalitatea Ziaja